Hoe Lean is jouw bedrijf?
De tijd dat mensen zomaar klant bij je worden is voorbij. De verwachtingen van de klant zijn inmiddels hoger dan dat. Een scherp tarief en een kwalitatief sterk product/dienst is goed, maar om echt het verschil te kunnen maken zul je een klant positief moeten verrassen.
Het is daarom, met het oog op klantgerichtheid en efficiëntie, belangrijk om Lean te werken. De Lean Managementstijl komt uit Japan en is ook in Nederland inmiddels een bekend begrip. Een Lean bedrijf verdoet geen tijd aan randzaken en is constant bezig met optimalisatie en nieuwe manieren om in te spelen op de behoeften van de klant. Een Lean bedrijf zet zijn klant centraal en neemt verspillingen van energie, tijd en geld in de processen weg. Dit komt neer op een win-win(-win) situatie voor werkgevers, werknemers én klanten.
Veel bedrijven denken dat ze al efficiënt en klantgericht werken. Maar echt Lean werken valt of staat bij het continu verbeteren van je processen. Denk je dat jouw bedrijf efficiënt en klantgericht werkt? Dan is het nu alweer tijd om dat in twijfel te trekken!