De kracht van klanttevredenheid: Een CEDEO-erkenning helpt om de juiste trainingspartner te kiezen voor jouw organisatie
22 april 2024 
in Nieuws
2 min. leestijd

De kracht van klanttevredenheid: Een CEDEO-erkenning helpt om de juiste trainingspartner te kiezen voor jouw organisatie

Het kiezen van de juiste trainingspartner is een essentiële beslissing voor de groei en ontwikkeling van jouw organisatie. Met trots delen wij dat 12Mprove wederom de CEDEO-erkenning heeft ontvangen, een bewijs van onze hoge klanttevredenheid en kwalitatieve service. Dit is niet zomaar een pluim; het toont aan dat we serieus goed zijn in wat we doen als trainingsbureau; organisaties begeleiden naar een lerende cultuur.

In dit artikel duiken we in de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek dat door Stichting CEDEO Bedrijfsopleidingen is uitgevoerd. Ook geven we je een aantal slimme tips over hoe je deze informatie kunt gebruiken om de beste trainingspartner uit te kiezen.

Cedeo erkenning

Belang van klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek geeft je keiharde data over hoe goed een trainingsorganisatie presteert. En bij 12Mprove hebben we uitstekende scores behaald die onze sterke punten in verschillende sleutelgebieden onderstrepen:

  • Voortraject: 90% tevredenheid, wat onze capaciteit toont om effectief met klanten samen te werken en trainingen aan te bieden die aansluiten bij de behoeften van onze klanten.
  • Opleidingsprogramma en uitvoering: 100% van onze klanten vond dat het opleidingsprogramma goed aansloot en 70% was zelfs zeer enthousiast over hoe we het aanpakken.
  • Opleiders: Onze trainers scoorden een mooie 80% op deskundigheid en interactie.
  • Trainingsmateriaal: 60% tevredenheid, waarbij de relevantie en de organisatie van het materiaal werd gewaardeerd. Ook zien we nog ruimte voor verbetering.
  • Accommodatie en faciliteiten: Hoog gewaardeerd. Veel trainingen zijn incompany gegeven, maar ook de trainingslocatie van 12Mprove is beoordeeld als een prachtige locatie, waar alle faciliteiten in orde zijn.

📄 Download hier het volledige rapport >

Hoe benut je de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek

  1. Kijk naar de scores: Hoge scores op gebieden als klantenservice en programma-uitvoering zijn indicatief voor de kwaliteit van de dienstverlening.
  2. Let op details in feedbackZoek naar specifieke feedback die kan aangeven hoe een opleider presteert in de gebieden die voor jouw organisatie het belangrijkst zijn.
  3. Inzicht in trainingsimpact: Beoordelingen over de effectiviteit van trainingen en de kwaliteit van opleiders geven een indicatie van de mogelijke impact voor jouw organisatie.

Praktische tips voor het kiezen van een trainingspartner

  1. Identificeer de behoeften: Duidelijkheid over de doelen en trainingsbehoeften van je organisatie helpt je om een partner te kiezen die hierop aansluit.
    Heeft jouw organisatie behoefte aan ontwikkeling op het gebied van Lean? Lees dan ook deze 10 tips om de juiste Lean training te vinden.
  2. Gebruik erkenningen als leidraad: Een CEDEO-erkenning of vergelijkbare kwalificatie kan een goede indicatie zijn van de betrouwbaarheid en kwaliteit van de opleider.
  3. Vraag naar case studies of referenties: Echte verhalen en ervaringen van anderen geven je een goed beeld van wat een trainingsorganisatie voor jou kan betekenen.

Conclusie en dankwoord

De keuze voor een trainingspartner heeft verstrekkende gevolgen voor de ontwikkeling van jouw team en organisatie. Wij nodigen je uit om onze resultaten te overwegen en bieden graag ondersteuning op jullie weg naar een lerende cultuur. Neem gerust contact met ons op als je benieuwd bent hoe we jou kunnen helpen.

Wij zijn enorm dankbaar voor de positieve feedback van onze opdrachtgevers en hun bereidheid om deel te nemen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Deze resultaten motiveren ons om onze dienstverlening continu te verbeteren en bieden waardevolle inzichten die anderen kunnen helpen bij hun keuze voor een opleidingspartner.

Over de schrijver
Remco startte in 2013 het trainings- en adviesbureau 12Mprove om professionals en organisaties te helpen met continu verbeteren. Zijn motto was, en is nog steeds, om kennis te delen via praktische informatie. Remco is afgestudeerd bedrijfskundige en Lean Master Black Belt, met jarenlange ervaring in verandermanagement, onder andere bij Cap Gemini, Nuon, ING Bank, Achmea en Rabobank. Met zijn kennis en ervaring daagt hij je uit om elke dag een beetje beter te worden in alles wat je doet!